W przestrzeni wirtualnej wszystko jest możliwe. Od wprowadzenia produktu na rynek po zajęcia treningowe. Od spotkań wszystkich pracowników po spotkania z gwiazdami – wydarzenia wirtualne są na wyciągnięcie ręki na każdym urządzeniu. Publiczność nabiera wprawy w integrowaniu wirtualnych doświadczeń z codziennym dniem pracy i czasem wolnym. Przedsiębiorcy, twórcy i szefowie marketingu mają za zadanie połączyć się ze swoimi klientami, publicznością i fanami na zupełnie nowe sposoby. Aby odnieść sukces, ci decydenci muszą zrozumieć obecny krajobraz livestream, swoją publiczność i cele biznesowe.
Oto jak twórcy i decydenci przekształcają swoją hybrydową i livestreamową strategię i dlaczego. Pod wieloma względami, livestreaming jest ważniejszy niż kiedykolwiek przy mapowaniu celów biznesowych i zaangażowania. Ewolucja doświadczeń związanych z wydarzeniami wirtualnymi Publiczność pochłonięta przez niebieskie odblaski swoich laptopów, w milczeniu oglądająca webinarium. To banał wirtualnych wydarzeń – i to on powstrzymuje twórców treści. Obecnie ludzie przesyłają wirtualne wydarzenia do telewizora, streamują je na platformie do oglądania lub oglądają na swoich telefonach. Mogą robić wszystkie te rzeczy jednocześnie. Jednocześnie konkurencja o uwagę jest ostra. Nie tylko wydarzenia wirtualne konkurują z doświadczeniami w świecie rzeczywistym. Konkurują też z twórcami treści na wszystkich platformach i nośnikach.
Nowa era w przestrzeni wirtualnej
“Weszliśmy w erę, w której wydarzenia wyłącznie wirtualne nie są już opcją” – mówi Christina Tang. Tang to dyrektor ds. wydarzeń i doświadczeń w Demandbase, firmie zajmującej się marketingiem opartym na kontach i danych. Mówi ona, że podczas gdy wydarzenia wracają w formie osobistej, teraz zawsze będą musiały mieć komponent wirtualny. Oczywiście jako opcję, ponieważ publiczność przyszła cieszyć się elastycznością wyboru. “W 2022 roku 60% wydarzeń, w których uczestniczyliśmy do tej pory, było wirtualnych, a pozostałe 40% to wydarzenia hybrydowe”.
Ale przechylenie się do strategii wirtualnej i hybrydowej wymaga innowacji. BlueJeans Events, platforma wirtualnych wydarzeń, podniosła typowe, jednokierunkowe doświadczenie wirtualnego wydarzenia dzięki wprowadzeniu narzędzi produkcyjnych BlueJeans Studio. BlueJeans Studio, zaprojektowane dla twórców treści, daje możliwość tworzenia profesjonalnych livestreamów, w tym możliwości zaangażowania publiczności, w ramach platformy all-in-one, która nie wymaga specjalistycznej technologii audiowizualnej lub wiedzy produkcyjnej.
Polecane artykuły:
Wpływ pandemii
“Pandemia przyspieszyła transformację cyfrową na tak wiele różnych sposobów, ale być może żaden nie był bardziej radykalny niż powszechna akceptacja wykorzystania wideo do komunikacji biznesowej” – mówi Zachary Bosin, wiceprezes ds. marketingu produktów i komunikacji w BlueJeans by Verizon. “Przy wirtualnych wydarzeniach, które są teraz podstawą dla organizacji każdej wielkości, widzimy ogromne zainteresowanie holistyczną platformą, która może przesyłać strumieniowo bezbłędnie w skali i dostarczać w czasie rzeczywistym narzędzia produkcyjne o jakości transmisji, które zadziwiają swoich odbiorców”.
Eskalująca wartość treści Kolejną zaletą organizowania cyfrowych wydarzeń jest możliwość tworzenia treści, które trwają. Treści które mogą być następnie wykorzystane przez wszystkie działy w organizacji. Wykorzystanie możliwości livestreamu, nawet w przypadku tradycyjnego wydarzenia na żywo, pozwala na to, aby treści były bardziej wartościowe, zarówno dla generowania leadów, jak i tworzenia treści w ciągu roku.
Bogate doświadczenie w przestrzeni wirtualnej
Tang dodaje, że z jej doświadczenia wynika, że wydarzenia hybrydowe wnoszą większą wartość do spotkań na żywo. Tang przytacza ostatnie wydarzenie branżowe, które jej firma pomagała sponsorować. “Chcieliśmy osobiście zaangażować się w wydarzenie w czasie rzeczywistym, od interakcji jeden do jednego na stoisku, sesjach lub poprzez spotkania. Ale jeśli możemy uchwycić dodatkowe wykwalifikowane wyniki w środowisku hybrydowym, to również działa na naszą korzyść. Na przykład, mimo że byliśmy obecni osobiście, byliśmy w stanie zdobyć dodatkowe 17% leadów dzięki wykorzystaniu elementu wirtualnego.”
Dodatkowo, dodanie komponentów hybrydowych do strategii eventowej pozwala firmom na skalowanie w ramach budżetu. “Zwiększenie frekwencji bez konieczności wypłacania kosztów za większe miejsce oznacza również wyższy zwrot z inwestycji” – mówi Naeem Alvi-Assinder, założyciel Notepad, agencji brandingowej i reklamowej. “Nie wspominając o tym, że jest więcej miejsca i możliwości udziału sponsorów. Wydaje się, że jest to sytuacja korzystna dla firm i publiczności.”
Zastosowanie dla publiczności
Decydenci muszą również znaleźć możliwości produkcji wydarzeń i livecastów na platformie, która pozwala na dostosowanie i optymalizację dla publiczności, która ma wysokie oczekiwania wobec wideo.
“Jeśli chodzi o wideo, zawsze istniała pewna mistyka dotycząca tego, kto ma chops, aby faktycznie wyprodukować coś, co jest jakością nadawczą” – mówi Bosin. “Twórcy treści potrzebują odpowiednich narzędzi, aby wykorzystać swoją kreatywność. Chcemy wypełnić lukę między społecznością twórców a firmami, aby napędzić zupełnie nowy rodzaj tworzenia i dostarczania treści. Platformy który wykorzystuje livestreaming, aby zwiększyć zaangażowanie widzów na całym świecie.”
Jak uodpornić na przyszłość swoją wirtualną strategię
Wraz z ewolucją wydarzeń, zmieniają się także oczekiwania publiczności. Ale firmy nie zawsze mają przepustowość lub budżet, aby stale inwestować w dedykowany zespół produkcyjny. Bardziej niż kiedykolwiek twórcy potrzebują zwinnej platformy, która pozwoli im na szybkie zmiany i tworzenie wydarzeń, które mają największy sens.
Punkty styku z konsumentem w przestrzeni wirtualnej
A to zakotwicza się na zrozumieniu swojej unikalnej publiczności. “Aby odnieść sukces, stratedzy muszą zmaksymalizować każdy touchpoint i zdać sobie sprawę, że stanowi on okazję do dowiedzenia się więcej o odbiorcach, czy to poprzez ankiety, quizy czy inne formy treści” – mówi Nicholas Love, wiceprezes globalnego marketingu w Hotwire Global. “Wykorzystanie taktyki zaskoczenia i zachwytu na wielu urządzeniach lub kanałach zapewnia również, że tworzysz momenty, które napędzają zapamiętywanie”.
W miarę jak potrzeby odbiorców ewoluują, BlueJeans Studio zapewnia twórcom treści warstwy dostosowywania za pomocą zaledwie kilku kliknięć. W tym możliwość angażowania odbiorców poprzez ankiety, czaty i sekcje pytań i odpowiedzi.
“Pod koniec dnia każdy gospodarz wirtualnego wydarzenia musi zadać sobie pytanie, czy wydarzenie było tego warte. W BlueJeans opracowaliśmy wskaźnik zaangażowania uczestników, aby lepiej zrozumieć uwagę i uczestnictwo na bardzo granularnym poziomie” – mówi Bosin.
Jest to statystyka, która mierzy zaangażowanie publiczności poprzez badanie udziału uczestników w wydarzeniu. Sprawdza ile czasu spędzili mając je na ekranie swojego komputera oraz jak długo uczestniczyli w wydarzeniu. Wskaźnik zaangażowania uczestników może być kluczowym narzędziem pomagającym w korygowaniu przyszłej strategii. “Zaangażowani słuchacze przyswajają sobie treść, rozkręcają ją i mają nadzieję na nawiązanie dialogu. To jest święty Graal” – mówi Bosin.
Tworzenie doświadczeń w przestrzeni wirtualnej
Może to oznaczać tworzenie wydarzeń, które są ukierunkowane na bardziej niszowe zainteresowania publiczności, niż dostarczanie im szerokiego, uniwersalnego programu. “Na całym rynku widzimy mniej spotkań online i więcej relacji z aktualnych tematów, które odpowiadają na pytania odbiorców, od tego, jak zacząć w kryptowalutach po to, jak radzić sobie ze stresem i wypaleniem”, mówi Jodi Patkin, starszy wiceprezes ds. Marketingu marki i komunikacji w theSkimm, opartej na subskrypcji firmie medialnej z wiadomościami. Platformy, która gości wiele wirtualnych i hybrydowych wydarzeń każdego miesiąca. “Podczas gdy we wczesnej pandemii wirtualne wydarzenia naprawdę skupiały się na tworzeniu poczucia wspólnoty, podczas gdy tak wielu było odizolowanych, dziś widzimy rezonans i reakcję na aktualne tematy, pouczające i nadające się do działania treści hostowane przez redaktorów, talenty i partnerów marki”.
Pod koniec dnia, livestream, webinar lub wirtualne spotkanie opiera się na tego rodzaju strategicznych decyzjach. Decyzjach które najlepiej spełniają potrzeby marki i ich odbiorców. Jednak aby w pełni zrealizować swoją wizję, twórcy potrzebują niezawodnej platformy. Platformy, która pozwoli im angażować się z widzami w sposób, który znają najlepiej. Gdy twórcy wybiorą odpowiednią platformę, mogą dostosować swoje wirtualne doświadczenia. Wszystko to, aby naprawdę dostarczyć najlepsze w swojej klasie doświadczenia, które napędzają wyniki.
Z BlueJeans Studio:
BlueJeans Studio pozwala na produkcję oszałamiających, profesjonalnej jakości livestreamów w ramach BlueJeans Events. BlueJeans Studio daje możliwość tworzenia telewizyjnej jakości livestreamów, które angażują Twoich odbiorców i podnoszą rangę Twojej marki. Łatwe w tworzeniu, bez konieczności posiadania specjalistycznej wiedzy, dynamiczne układy na ekranie i interaktywne opcje angażowania widzów. BlueJeans może podnieść rangę każdego wirtualnego wydarzenia, od wydarzeń z udziałem influencerów, przez demonstracje produktów, aż po firmowe spotkania.
Artykuły na temat podatków:
Podatek – rodzaje deklaracji PIT
Czy podatek może się przedawnić ?
Zmiana zasad poboru zaliczek – podatek PIT
Użyczenie nieruchomości a podatek VAT
Podatek liniowy – czy to się opłaca?