Podwyższanie kosztów czy usług nie musi automatycznie oznaczać spadku dochodowości twojego biznesu.
Obecnie bardziej niż kiedykolwiek nacisk na optymalizację i redukcję kosztów musi być w centrum strategii operacyjnej.
Doskonały sztorm inflacji płac, niedoboru umiejętności na rynku i globalnej presji inflacyjnej powodującej wzrost cen niemal wszędzie. Dla przedsiębiorcy oznacza to, że robienie więcej za to samo lub mniej jest tak ważne, jak nigdy wcześniej.
Czy w celu utrzymania marży, gdy koszty rosną, przenosisz je na klienta? Większość z nich jest skłonna przenieść to na klienta, ponieważ podstawy wynagrodzeń muszą być ograniczone. W końcu, przy inflacji sięgającej blisko 10%, istnieje oczekiwanie, graniczące z rezygnacją, że opłaty wzrosną.
Polecane artykuły:
Jak reagować na podwyższanie kosztów
To nie musi być jedyna droga. Istnieje możliwość zdobycia przewagi konkurencyjnej i utrzymania marży, gdy wszyscy inni są ściśnięci. Aby to zrobić wymaga skupienia się na trzech ważnych działaniach:
- Obsługiwanie klientów w najbardziej efektywny sposób, co oznacza:
- Objęcie możliwości cyfrowych (i zachęcanie swoich klientów i powiązań biznesowych do tego samego).
- Przestrzeganie mantry “właściwy pierwszy raz” w celu uniknięcia kosztownych przeróbek.
- Nieustępliwe skupianie się na usuwaniu wszystkich “odpadów procesowych” (tych działań, które nie przynoszą wartości dodanej) i zapewnianie, że “klient” jest w centrum wszystkiego (tak, jest rok 2022, a niektórym firmom wciąż wydaje się to innowacyjne!).
- Zrób też trochę tajemniczych zakupów! Dlaczego nie zadzwonić do własnego biura numer centrali i doświadczenie interaktywnej odpowiedzi głosowej dla siebie (i słuchać muzyki hold!) … może to być otwierające oczy … lub głuchy ucho! Czy pomagasz klientom dotrzeć do właściwej osoby i właściwej pomocy szybko i skutecznie?
Koszty prawne
- Zgodność z przepisami i solidność operacyjna
- Koszty naruszeń, niezgodności z przepisami i zdarzeń ryzykownych skutkujących stratami operacyjnymi będą bolały bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Ale zazwyczaj można ich uniknąć.
- Posiadanie odporności wbudowanej w proces operacyjny, wykorzystywanie możliwości technologicznych tam, gdzie są one dostępne oraz proaktywne ograniczanie ryzyka poprzez posiadanie silnego środowiska kontroli “zarządzanego i ocenianego” jest kluczowe dla utrzymania niskiej podstawy kosztowej.
Jak zmienić ofertę?
- Uproszczenie oferty
- Usuń wszystkie obszary oferty dla klientów, które są skomplikowane lub trudne do administrowania (jeśli jest to szybkie i łatwe).
- Zamknij nieaktywnych klientów i usuń klientów, którzy po prostu nie są efektywni kosztowo, naprawdę zrozum, skąd bierze się wartość.
- Jasno określ każdy element swojej mapy drogowej obsługi klienta.
- Zachęcaj, a nawet zachęcaj do korzystania z kanałów, które są wydajne i optymalne. Upewnij się, że wszystkie interakcje z klientami (pisemne i ustne) są proste do zrozumienia. Z wezwaniami do działania wyraźnie oznakowanymi.
- Nie stwarzaj niepotrzebnie zapotrzebowania na awarie poprzez zły model usług.
- Obecnie, aby pomóc w skutecznym zarządzaniu kosztami, należy zrobić wszystko, co firma może zrobić, aby przerwać związek między wzrostem wolumenu a wzrostem liczby etatów.
- To trudne środowisko wymaga od Twojej firmy zdolności do skalowania, do robienia więcej za pomocą tego samego lub nawet mniejszego zasobu, niż miałeś wcześniej. Odejścia z pracy rosną, rekrutacja kosztuje więcej i trwa dłużej niż kiedykolwiek wcześniej. Zachęcamy naszych klientów do wzmocnienia swoich zespołów w celu zwiększenia wydajności i stworzenia możliwości. Wyniki będą mówić same za siebie….
Artykuły na temat podatków:
Podatek – rodzaje deklaracji PIT
Czy podatek może się przedawnić ?
Zmiana zasad poboru zaliczek – podatek PIT
Użyczenie nieruchomości a podatek VAT
Podatek liniowy – czy to się opłaca?